It’s a… a… a… amazing! =)

1 Mar

Svenska:

Hejsan sköna torsdag! =)

Ska bli roligt att se vad just denna dagen har att bjuda på!

I helgen har det varit full rullians från morgon till kväll! På fredagen var vi och kollade på fantastiska Ian-Paolo som lirar trummor i Lillasyster. Det var helt slutsålt på Compagniet! Det var riktigt roligt att höra och se. Det är inte många band som lyckas med det. Tiderna känns emellanåt ganska tuffa när det gäller musiken i livesammanhang. Men det var ös till max och svettigt som tusan. Men, så ska det vara under en hårdrockskonsert enligt min mening!

Lördagen bestod av en ”tjejdag”! Jag och Angelica, som jag är kontaktperson till, åkte ner till Malmö. Jag hade gett henne en biljett till Melodifestivalen del 4 som hölls på Malmö Arena. Så vi hade t.o.m bokat en natt på Hilton som inte låg alldeles för långt ifrån Arenan. Endast fyra minuter bort med tåget. Det var riktigt roligt att bevittna en sådan stor tv-produktion som ändå Melodifestivalen är. Hela arenan var fullsatt och den känslan när man satt där, sex rader ifrån scenen, ja.. Den var faktiskt ganska obeskrivlig. Jag och Angelica blev som barn på nytt! =) Ballonger överallt och fina plakat som flera hade gjort hemma och sedan tagit det med sig. Bra startfält var det också med flera stora artister, så det gjorde inte saken sämre!

Vi hann även med lite shopping i Malmö där på söndagen. Jag fann, ovanligt nog, inte mycket. En klänning blev det, medans Angelica slog på stort med två par skor och melodifestivalskivan! Verkligen en lyckad övernattning!!

Söndagen avslutades fint med Magnus Betnér på Stadsteatern. Han är ju bara för skön! =) Inga hämningar på den karln.

Jag har även varit lite sjuk hela helgen och det bröt ut på måndagen. Jag ljuger inte om jag säger att jag sov från 22 på söndagskvällen till 13 på måndagen. Jag hade oroat mig för att ha smittats av lugninflammation, eftersom det är många i min omgivning som haft det. Speciellt den som är smittsam. Men jag tror jag klarade mig ifrån det! =) Blev ju mycket piggare sen till tisdag.

Musikvideo nummer två med Fourever är också i full gång! Ska bli ofattbart roligt och intressant. Detta blir en musikvideo som är extremt annorlunda mot vad vi brukar göra kanske. Eller rättare sagt, något sådant här har vi aldrig gjort tidigare helt enkelt.

Hoppas ni får en superfin avslutning på denna veckan och sköt om er!!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

English:

Hello wonderful Thursday! =)

It’s interesting to see what you have to offer a day like this!

The weekend has been full with fun things, from morning to night! On Friday we went and watched the amazing Ian-Paolo who plays drums in a Swedish band called Lillasyster. The tickets were totally sold out, at Compagniet! It was really fun to hear and see. There are not many bands that do this nowadays. In these days it feels, at times, quite tough in the whole terms, of music in live performances. But it was rocking to the max and sweaty as hell. However, it should be this under a rock concert, in my opinion! =)

 Saturday consisted of a ”only-girls-day”! Me and Angelica went to Malmö. I had given her tickets to The Swedish Eurovision Contest, Part 4, held at Malmö Arena and we had even booked a night at the Hilton, which was not too far from the Arena. Only four minutes away by train. It was really fun to witness such a big TV production, that nevertheless The Swedish Eurovision is. The whole stadium was full, and that great feeling we got as we sat there six rows from the stage, yes… It was actually pretty awesome. I and Angelica became like children again! =) Balloons everywhere and nice posters that several had done at home and then brought it with them. It was a good line-up, as well with many great Swedish artists, so it was a big bonus!

We also had time for a little shopping in Malmö on Sunday. I found, oddly enough, not much, while Angelica bought two pairs of shoes and the Eurovision disc! This will certainly become a day we’ll always remember!

Sunday ended nicely with Magnus Betnér at the Stadsteatern. He is just too good! =) No inhibitions at that man.

I also have been a little sick all weekend and it broke out on Monday. I’m not lying when I say that I slept from 10 o’clock on Sunday evening to 1 o’clock on Monday. I was worried about being infected with pneumonia, as there are many around me who has had it. Especially those, who’ve had the contagious variant, but I think it has avoided me! =) I was much better the day after.

Music video number two with Fourever is in full progress! It will be incredibly fun and interesting. This is a music video that is extremely different from what we usually have done, perhaps. Or rather, we have never done something like this before, quite easily.

Hope you have a super nice finish to this week and take good care of you!

Kommentera

