I’m back! =)

17 Feb

Svenska:

Ojojoj, nu var det ett litet tag sedan jag skrev ett inlägg. Jag vill ju egentligen försöka göra oftare, men tiden räcker inte alltid till. Inte heller händelserna. Ett tag där i januari hände inte mycket ska ni veta. Då försökte jag komma på något smaskigt och roligt, men det gick ju jättebra. D.v.s. inte alls bra..

Nu har det dock hänt lite saker! =)

Sedan sista inlägget har jag hunnit spela lite med Linnea, som förövrigt är min granne och en extremt duktig sångerska, stått på ett par skidor (som jag ALDRIG gjort tidigare), repat in hela skivan med Fourever, planerat inför kommande musikvideon, beställt resa till Italien, haft spelningar tillsammans med HAVA och vart sjuk.

Mycket va? Men inte tillräckligt tycker jag. Är ju en rastlös jäkel som älskar att göra saker och vara impulsiv! =)

Jag glömde även nämna att jag har fotograferats. Både tillsammans med Linnea inför vårt akustiska projekt och även själv till vår nya hemsida och annat smått och gott som har med Fourever att göra.
Jag ska försöka lägga upp lite bilder också från dessa tillfällen!! =)

Skidor… Jadu! =) Det var en rolig upplevelse… De första dagarna jag försökte mig på detta gick ju som förväntat. Käpprakt åt… Jag kan inte minnas att jag någonsin haft en så blåslagen skinka… Tur att den är stor och fläskig, för annars hade jag väl brutit något. Jag ramlade konstant. Det gick inte att inse eller förstå hur jag skulle gå tillväga för att lära mig. Dock efter andra och tredje dagen började fatta galoppen. De sista två dagarna av skidresan gick oväntat bra. Jag kan nog säg, att när det gick som bäst, var det efter afterskin. Undra varför?😉 Det var i alla fall fantastiskt roligt och jag kommer definitivt göra det igen! =) Sedan hade jag bra lärare och sällskap, så det förhöjde känslan ännu mer.

Ikväll ska jag avnjuta lite härlig musik på afterworken på Hotellbaren i Karlshamn, där vår f.d. basist, Lisa, ska spela lite piano och sjunga för oss. Ska bli nice! Hon bor ju i England, så man hinner dessvärre inte träffa henne så ofta! Då gäller det att passa på!😉

Ha en superfin helg och jag ska försöka bli bättre med att uppdatera!

Ciao!

Fourever - Mia

The acoustic project!

Poster of Mia and Linnea

English:

Wowwowwow, the time has flown by and I’ve been so busy with a lot of things, that I didn’t had the time to write new posts. And to be really honest, there hasn’t been a lot of action during the first month of this year. I tried to come up, with something fun and juicy to write, but it didn’t went so well.. Obviously!

But now my friends, things have started to happened.

After the last post I wrote, I’ve had some gigs with Linnea, whom is my neighbor and a fantastic singer, I’ve tried skiing (never done it before), we’ve rehearsed all the songs from the album with Fourever, made plans regarding our new music video, I’ve booked a trip to Italy, had some gigs with HAVA and last but not least, been sick!
Quite a lot, right? If you ask me, it’s too little. But then again, I’m a restless jackass! It must happen things often and always!😉

I also forgot to mention, that I’ve done some photo sessions. Both alone, for new pictures for Fourevers new webpage and other stuff, and together with Linnea for our acoustic project!
I’ll try to load up some pictures from these sessions as soon as I can!

And now to the skiing-part.. Well, it was a very interesting experience I must say. The first two days went as planned. Totally, straight to… I don’t think I can remember ever having, such a black and blue butt. How lucky that my butt is so big and chubby, otherwise I’d have broken one or two bones. I fell constant. I didn’t understand how and why I could learn myself how to ski. But after three days I started to get a grip of it. The two last days of our trip went extremely well, and I manage not to fall once, on the last day. It was at its best after a few shots, wonder why? It was surprisingly fun and I’m definitely going to do it again =) And of course, I had wonderful teachers and company and that made the whole experience even better!

Today I’m going to enjoy an evening filled with lovely music at Hotellbaren in Karlshamn. Our former bass-player, Lisa, will perform for us, by playing by the piano and to sing. She lives in England, so it’s not very often I get the chance to see her!

Have a splendid weekend and I promise to be better on writing new posts and more frequently!
Ciao!

 

5 svar to “I’m back! =)”

  1. Rod Rock februari 17, 2012 den 5:13 e m #

    thanks! and big success for your project! I wait for the new album! receive it soon? bye! rock on!

    • fourevermia februari 20, 2012 den 10:45 f m #

      Well, thank you so much!
      Hopefully we will receive the albums soon, so we can ship them of to everybody who has ordered! =)
      Take care! =)

  2. Roger februari 19, 2012 den 12:01 f m #

    Hej Mia! Det jag hört av dig säger mig att du är en otroligt duktig musiker!
    Såg på Fejjan att du angett ”musik pedagog” som yrke?
    Exakt vad gör en sådan?

    • fourevermia februari 20, 2012 den 10:43 f m #

      Hejsan!
      Oj, tack.. Det var en stor och fin komplimang måste jag säga!
      På ett väldigt enkelt sätt kan man säga att jag använder musik som rehabilitering. Låter lite konstigt, men musik gör varje människa glad på något sätt och har en inverkan. De människorna jag arbetar med har någon form av antingen funktionell eller intellektuell funktionsnedsättning och då använder jag musiken som ett hjälpmedel! =) Det finns människor som absolut ej kan prata eller röra sig, men när de hör musik kan de lysa upp och göra saker man aldrig förväntade sig! =)
      Hoppas det var ett bra svar till din fråga! =)

  3. Roger februari 20, 2012 den 9:36 e m #

    Hej Mia! Det va både ett bra och ett dåligt svar, bra att du kan göra mindre lyckligt lottade människors liv lite bättre. Anledningen till att jag undrade va att jag gör oxå lite musik bara för skoj skull men ibland undrar man om någon faktiskt skulle kunna göra något bra av det man gör. Då tänkte jag att den frågan kanske en musik pedagog kan svara på.

Kommentera

