What’s hot and what’s not?

24 Nov

Svenska:

Nu jäklar är vi i fulla drag med alla våra beslut jag nämnt tidigare. Dock börjar idéerna ta fart på riktigt.. I ett av ”momenten” vi ska göra med Fourever kommer vara förknippat med ja.. Vad ska man säga.. Lite sexigt är kanske rätt uttryck. Då kommer man genast till frågan: vad är sexigt och var är inte sexigt?!

Smaken är som baken, delad. Det gör ju allt mycket svårare. Jag vet vad jag själv anser är sexigt, men det kanske någon annan kan tycka är totalt motbjudande eller kanske t.o.m för sexigt. Nästan så sexigt så det blir vulgärt.

Som ta våra scenkläder som exempel. Korsetter och kortkort. Det uppfattas som väldigt kinky av många. Det kan jag kanske förstå lite. MEN, har man väl testat en korsett och känt känslan, ja. Då var i alla fall jag fast! Så jag ser inte det som något ”sexigt” plagg, utan mer som ett sådant plagg JAG känner mig trygg och fin i. Plus att det ger djävulskt bra stöd när man ska tjuta på scen i tre-fyra timmar!

Så ni som lyckas läsa detta inlägg, hjälp mig/oss. Vad är sexigt och inte sexigt? Var är smakfullt och inte vulgärt?

Sedan är detta svårt att avgöra eftersom man är ju tjej själv. För nu pratar jag ju om vad som är sexigt på tjejer. Går vi in på killar, ojojoj! Då vet jag mycket. Men att uttrycka vad som är sexigt på en tjej är svårt! Men ja, jag skäms inte direkt, så kan nog våga säga om en tjej är sexig eller ej. FASTÄN jag inte tänker på tjejer på samma sätt som killar gör.. =)

HJÄLP GÄRNA TACK med åsikter! =)

Jag tycker som att Heidi Klum i denna definierar allt som är coolt, sexigt men ändå charmigt!

I feel like Heidi Klum in this video, defines all that is cool, sexy but still charming!

What's hot and what's not? =)

What's hot...

... and not? =)

... and not? =)

English:

Now we’re finished to the full with all our decisions I mentioned earlier. However, the ideas begin to take off for real now.. In one of the many ”things” we will do with Fourever will be associated with.. How can I put it.. ”Sexy” is perhaps the right expression. This will immediately bring us to the question: what is sexy and was not sexy!?

The taste is like the butt, split. So that does everything much more difficult. I know what I think is sexy, but then maybe someone else might think it’s totally distasteful or to sexy. Almost near vulgar.

As to our stage clothes, as an example. Corsets and mini skirts. It is perceived as very kinky by many. I can understand it a little. BUT, once you’ve tested a corset, then you’ll be stuck. That happend me. I do not see it as something ”sexy”. I see it rather as a garment I feel safe and nice in. Plus it gives devilish good support when I’m shouting on stage for three or four hours!

So everyone who’ll get to read this post, help me/us. What is hot and what is not? What is tasteful and not to vulgar?

I need some help of you, since this is difficult to determine when I’m girl myself. For I’m talking of course about what is sexy on girls. If we would talk about guys, wow! Then I know what I think is really hot. But to express what’s sexy on a girl, is hard! But I am not ashamed of saying if a girl is sexy or not.. Although I do not think about girls like guys do of course..

SO PLEASE HELP US!😀

8 svar to “What’s hot and what’s not?”

  1. Kristoffer Schröder november 24, 2011 den 2:30 e m #

    Allt ser sexigt ut på er tjejer😉 Everything looks sexy on you girls😉

    • fourevermia november 24, 2011 den 2:37 e m #

      Vilket fint och diplomatiskt svar! =)

  2. Peter november 24, 2011 den 2:47 e m #

    Kort kort o nylonstrumpor plus korsett funkar alltid på er.😉

    Kram / Peter

    • fourevermia november 24, 2011 den 2:50 e m #

      Ja, korsetter är ju korsetter! =) hihi

  3. Christian Cederqvist november 24, 2011 den 4:06 e m #

    Ja Korsett är grymt sexigt! Det gillar vi starkt! =)

  4. Camilla november 24, 2011 den 8:04 e m #

    Det är många av hårdrocksbanden där en majoritet av medlemmarna är tjejer, som kör på liknande stil som ni. D v s ser-lite-ut-som-att-jag-jobbar-på-bordell. Jag tycker ibland det är lite sorgligt och det sätter er också i facket: ”Vi som vill synas till varje pris” tillsammans med massor av andra mindre begåvade band.

    Ni måste själva göra det ni känner stämmer bäst för er. Men det kan också vara bra att fundera på om ni vill att det första folk ska säga är: ”Jävlar vad sexiga de är!” Eller om de ska säga: ”Fan vad bra dom spelar!”

    Imagen kan helt klart vara ett knep för att locka den manliga delen av publiken till att faktiskt upptäcka er musik också. Men det är samtidigt ett lite riskabelt projekt. Det är liksom lite trist med synpunkterna: ”Jovisst dom var jäkligt heta men det var rätt otajt” eller ”jag skiter i vad dom spelar, jag ville mest titta”.

    Så fundera några rundor på vad som är det viktigaste för er. För även om hela branschen är sexistisk så behöver ni inte vara det om ni inte vill. Faktum är att jag tycker ni skulle sticka ut mer med en egen stil och image och inte genom att se ut som de flesta andra tjejdominerade band i genren. Med en egen stil så skulle ni kunna profilera er genom att vara medvetna kloka musiker istället för sexsymboler och på så sätt ha större chanser att bli tagna på allvar. Men som sagt: viktigast är er egen tanke runt hur ni vill framstå!

    Kram kram å lycka till!

  5. Magnus november 24, 2011 den 10:16 e m #

    Håller inte Blackie Lawless kurser i sånt här😉

  6. Richard Lindberg januari 11, 2012 den 6:07 f m #

    Hej, jag vill intressera dig/er för en ny tjänst som vi håller på med.

    Vi gör det möjligt för slutanvändaren att ladda ner musik gratis – mot att man tittar på en reklamfilm. Annonsören ser till att artisten får betalt.

    Själva spelaren kan klistras in på en blogg eller sajt samt spridas via social medier:

    http://doloder.eu

    Hoppas jag väckt ert intresse och ser fram emot en kontakt

    Mvh
    Richard Lindberg

Kommentera

