congratulations =)

10 Nov

Svenska:

Många beslut som ska tas. Frågan är vilka beslut som är rätt? Jag har blivit erbjuden ett jobb som är något utöver det vanliga. I det stora hela är att man ska försöka få mer liv och rörelse inom en viss sak. Det sätter mig på sin plats eftersom jag skulle i så fall vara mellanhanden mellan två olika grupper. Varför jag pratar såhär oklart är just att jag kanske inte själv vet hundra procent vad hela denna grejen innebär och inte heller hur mycket som får pratas om det osv. Så ni som är helt ovetande av vad jag babblar om, välkommen till klubben!😉 Det som gör allt svårare är också att jag funnit en så bra plats där jag är nu. Allting har ju sina för- och nackdelar, men jag vet flera stycken som hade blivit hemskt besvikna och ledsna om jag plötsligt skulle bytt yrke och lämnat dessa underbara människor. Så det är inte lätt när man befäst sig så med människorna man arbetar med och runtomkring.

Sedan ska många Foureverbeslut också tas som rör sig om både mycket pengar, tid och engagemang. Det är väldigt trevligt i och för sig, men även där är de olika valmöjligheterna så svåra att välja mellan. Varför måste allt vara så himskans dyrt nuförtiden? Man kan knappt köpa sig en godisbit under en hundring (som de var när jag var några år yngre)…

Idag är det heller ingen vanlig dag, idag är det födelsedag!

Den bästa, min bättre hälft, fyller år. Vi ska faktiskt ha kalaset hemma hos mig! Ska bli intressant. Men, har den klarat en förfest med endast killar, så klarar den nog allt! =)

Så efter jag är klar på jobbet är det dags för lite bakning och städning så allt ser fräscht och fint ut. De som kommer har faktiskt inte varit i lägenheten tidigare, så man vill ju gärna presentera den på så bra sätt som möjligt! =)

Så ha en superbra dag och ta hand om er!

Grattis =)

Grattis =)

Oscar + Molly! =)

Oscar + Molly! =)

Wiie

Oscar

English:

Many decisions to be taken. The question is which decisions is right? I’ve been offered a job that is something beyond the ordinary. In the big picture is, that I would try to get more life and movement within a certain thing. It puts me out of place because I would then be the intermediary between the two groups. Why do I talk like this, totally weird, is that I might not myself know one hundred percent what this whole thing means, nor how much I should be talking about it. So if you are totally unaware of what I’m babbling about, welcome to the club!🙂 What makes this more difficult is that I have found a good place where I am now. Everything has its pros and cons, but I know several people that would be terribly disappointed and sorry in me, if I should suddenly left them. So it’s not easy when you developed a fine relationship with the people you work with and around.

Then many Fourever decisions must be decided. These are about a lot of money, time and commitment. It’s very nice in itself, but there are various options and that makes it so difficult to choose from. Why must everything be so darn expensive these days?

Today is no ordinary day, today is the birthday!

The best, my better half’s birthday. We will actually have the small birthdayparty at my apartment! Should be interesting. The apartment has already been filled with alot of guys jumping around, so this shouldn’t bring any problem. =)

So after I’m done at work, it is time for some baking and cleaning, so everything is fresh and pretty. They who will come today, have not been in the apartment before, so it should of course be tidy and clean in the best way possible! =)

So have a super day and take care of you!

3 svar to “congratulations =)”

  1. You know who november 10, 2011 den 1:05 e m #

    Hur gammal är du Mia? 48? …på min tid så kostade en godisbit 10öre.. HAHA😀

    // Your BFF!

    • fourevermia november 10, 2011 den 9:05 e m #

      Amen, jag höll mig till de finare bitarna förstår du väl😉

      • KUNGEN!! november 10, 2011 den 10:11 e m #

        Jaja tror jag säkert😉

Kommentera

