Sunday bloody sunday!

31 Okt

Svenska:

Söndag. Nu sitter man här i sin lägenhet. Golvet klibbit, söndrig golvlampa, jordnötter lite överallt, lite fläckar från cider/öl på soffkuddarna och de fina vita matsalsmöblerna är inte supervita längre.. MEN, inte ska man beklaga sig. Är man med i leken får man leken tåla.😉 Dock var kvällen igår fantastiskt rolig och därför blir man inte så sur/ledsen över de negativa grejerna. Det är verkligen alltid det mest oplanerade och otippade händelserna som blir minnesvärda och roliga.

Före min lägenhet blev invaderad av 8 pojkar hann jag göra lite Foureverarbete. Både spel och låtskriveri. Det är jag tacksam över att jag gjorde eftersom jag blev så positivt överraskad av repandet. Vill inte gå riktigt in på detalj eftersom man aldrig vet vad som komma skall, men den här nya speciella personen som jag spelar ihop med är extremt talangfull. Det gör mig så glad när man ser att man inte alls behöver ha hållit på med musik för att lära sig så snabbt. Man är heller aldrig för gammal eller för sent ute för att börja med något nytt. Det finns inget som heter: ”jag kan inte” eller ”jag kommer aldrig kunna”. Allt handlar om vilja, drivkraft, nyfikenhet och jäklar anamma! Det precis vad denna personen besitter. =)

Hade även mina kära föräldrar på besök då de ändå var i staden en runda för att plocka upp lille vovven. Det är verkligen mysigt och trevligt när de kommer. Det är fortfarande så ovant att bo själv och ja.. Har man tillbringat så många år ”hemma”, då är man lite mer sentimental när man väl flyttar och de kommer!

För att nu återgå till invaderandet. Klockan 17.30 började det trilla in lite folk och det tog nog inte mer än fem minuter då gitarrerna åkte fram och allsången var i sin fulla gång. Ni som har mig som vän på facebook lär ju se ett litet klipp där… (ursäktar för de mindre bra ljud- eller bildkvalité..) Sedan runt 20.00 var vi en full skara. Jag och åtta killar på 57 kvadratmeter. Det ni!?😉 Nej, skämtosido! Det gick faktiskt jättebra och det var hur trevligt och mysigt som helst. Eftersom min kära broder jobbar som bartender på ett uteställe så gick vi naturligtvis dit och fortsatte kvällen där efter den lilla förfesten. Måste även göra lite reklam. Vill man bli garanterad goda drinkar är detta absolut stället man ska till. Jag är faktiskt lite avundsjuk på min bror. Det var faktiskt min lilla hemliga dröm, att gå bartenderutbildning utomlands för att sedan kunna jobba här i Sverige. Men han snodde den idén. Fast nu i efterhand så ångrar jag INTE att jag inte hunnit göra det. Hade jag gjort det, hade Fourever aldrig spelat där vi spelat eller träffat de band vi träffat eller de människorna vi lärt känna. Så jag har kommit över den avundsjukan en smula.

Idag dock när jag vaknade var jag inte det minsta bakfull. DOCK kunde jag inte böja på min vänstra arm. Helt bisarrt var det. Jag kunde verkligen inte det. Jag är fortfarande helt stel och jag har inte en susning om vad det kan vara. Okej, jag tränade i torsdags (har inte tränat på säkert två-tre månader) på gymmet och körde ganska hårt (för att vara jag och efter ett så långt uppehåll), så det kan vara på grund av det. Ifall det inte blir bättre imorgon så får jag nog tyvärr uppsöka en läkare och se vad problemet är. Jag kan ju inte ens sätta upp håret, köra bil eller lyfta något tungt.

En timma tillbaka och vintern är officiellt här. Inte snön, men det lär inte dröja länge förrän den kommer. Tyvärr, men är verkligen ingen vintermänniska… Dock är något annat som är på ingång OCH det mina vänner, är min hemliga kärlek. Julen. Alla smaker, lukter, färger, krimskrams och absolut det bästa, alla fina jullåtar. (Har redan tjuvspelat lite på jobbet med de som vill höra lucia-låten året runt)

Så hoppas ni haft en trevlig helg och att veckan som börjar blir lika trevlig! Ses! =)

Auf wiederschnitzel!

Min lurviga hårtuss!

Min älskade och lurviga hårtuss, Molly!

English:

Sunday. Now I sit here in my apartment. The floor is quite sticky, a floor lamp is broken, there’re peanuts everywhere, little patches of cider on the cushions and the white furniture is not super white anymore .. BUT, I’m not complaining🙂 However, yesterday evening, was great fun and therefore I’m not so cranky or upse

t about all that stuff. It’s always the most unplanned and unexpected events that are memorable and fun really.
Before my apartment was invaded by eight boys, I managed to do some Fourever work, actually. I wrote some lyrics and have also rehearsed together with a special someone. I’m grateful that I did it, because I was so pleasantly surprised after the rehearsal. This special somebody haven’t played an instrument, ever. Maybe tried to play the guitar a bit, but nothing more. It has passed some weeks now and it’s amazing to see what you can do with a determined mind. It really doesn’t matter how old you are or what anyone other says, because you can do exactly what you want, as long as you want yourself. The things you really need to have is discipline, passion, great desire, curiosity and devils embrace!! There is no such thing as: ”I can not” or ”I will never be”. I’m really looking forward to see how everything will develope and hopefully in the future, this special someone, will be playing with us at great venues and so on.

My parents was also here and said hi yesterday when they were in town to pick up my dear little doggie. It is really pleasant and friendly when they come. It’s still so strange to live myself, and after spending so many years ”at home”… Well, I can’t help being a little sentimental!

Around 17.30 it started to roll in people and it didn’t take more than five minutes before the guitars were up and the singing started. Those of you who have me as a friend on Facebook can see a small clip from this “show”… (Sorry for the bad sound and picture quality!) Around 20:00, it was crowded in the apartment. Me and eight guys on the 57 square meters. It was actually really fun and very cozy. Since my dear brother works as a bartender at a popular nightspot, we had made plans to go there after this little ”house party”. I have to make advertisement. If you want to be guaranteed good drinks, this place, are by far, the best place to go to, in that case. And of course, doing the orders from my brother!😉 I’m actually a little jealous of him. It was actually my little secret dream, to go bartender training abroad and then be able to work here in Sweden. But he stole my dream, that bastard. Though now in retrospect, I do not regret that I did not do it. Had I done that, then Fourever would never have played where we have played or seen the bands we seen or met the people we know today. So I’m not so jealous anymore. (I think)

Today, however, when I awoke, I was not the least bit hungover. HOWEVER, I couldn’t bend my left arm. It was totally bizarre. I really could not. I’m still quite stiff and I have no idea what it can be. Okay, were at the gym on thursday (have not been working out at maybe two-three months) and had a high tempo after such a long break, so it may be because of that. But if it’ not better tomorrow, I have to go and see a doctor and examine what the problem is. I can’t even put up my hair, drive or lift anything heavy.

Now Sweden has turned the clock a hour back and winter is officially here. Still no snow, but it will not be long before it comes, unfortunately. Sorry, but I’m not a “winter person” … However Christmas, I LOVE. All tastes, smells, colors, and certainly the best: all fine Christmas carols.

So hope you had a nice weekend and that the beginning of the week also will be so! See you! =)

Auf wiederschnitzel!

Kommentera

