Fredag, Freitag, Friday, Perjantai, Viernes =)

28 Okt

Svenska:

Helgen är här, återigen. GUD vad tiden går snabbt nuförtiden! Den här veckan har gått väldigt snabbt, men det kan bero på att långhelgen i Stockholm medförde att denna veckan i sig inte kändes så lång! Nu förstår jag personer som är lediga på måndagar. Veckorna känns inte lika långa då! =)

Fast jag klagar inte. Älskar mitt jobb och känner mig oerhört tacksam att jag får jobba med musik och med alla dessa fantastiska människor som ger så mycket. Det jag verkligen saknar nu är att stå på scen med Fourever. Det var ALLTFÖR längesedan. Nästan som att man glömt hur roligt det är eller hur underbart det är att riva av ett solo med en skönt distad gitarr. Det är livet! =)

Har ni Facebook och vill hålla er uppdaterade om vad som sker på Foureverfronten så gå in här och gilla:

www.facebook.com/fourevernet

Ni som inte sett trailern heller kan se den här:


Så, vad händer i helgen? Bra fråga. Inget bestämt! Har fortfarande inte haft någon inflyttningsfest. Känns som att tiden aldrig räcker till eller att man inte är hundra procent nöjd med resultatet än. De som varit där anser att allt var på plats väldigt fort och att jag definitivt borde ha en inflyttningsfest. Eller ja, så sa de redan efter andra veckan som gått. Jag är nog väldigt snabb med saker och ting. Jag vill ha allting klart direkt eller om det är något jag måste lära mig så vill jag helst låta bli den långa processen och bara kunna det direkt. =) Dock fungerar inte allting så, så man får ha tålamod!

Ha en underbar helg och berätta om det händer något kul som man skall gå på eller göra!

Ciao!

English:

The weekend is here, again. GOD, how the time goes by so fast nowadays! This week has gone by very quickly, but it may be due to the long weekend in Stockholm that changed the weekly schedule a bit! Now I understand people who are off on Mondays. The week doesn’t feel as long, then! =)

Though, I’m not complaining. I love my job and I feel extreme gratefulness that I get to work with music and with all these amazing people who gives so much pleasure back. What I really miss now, is being on stage with Fourever. It was way too long ago. Almost like I forgot how much fun it is or how wonderful it is to tear off a solo with a nice distorted guitar. That is life, my friends! =)

If you have Facebook and want to keep you updated on what happens around Fourever so go in here and press the like-button and everything is solved:

www.facebook.com/fourevernet

So, what’s happening this weekend? Good question. I haven’t got anything planned! I Still haven’t had a housewarming party. It feels like the time is never enough or that I am not one hundred percent happy with the results yet. Those who have been here have thought that everything was in place very quickly and that I definitely should have a housewarming party. And my apartment was ”ready” already after two weeks after I’ve gotten the keys. It’s just me who haven’t got my thumb out of my ass! 😉 (Swedish saying, but it sounded so funny in english)

I am probably very fast with things, though. I want to have everything ready immediately or if there is something I have to learn, I’d rather skip the long process in learning and just know everything directly. =) But it doesn’t work in that way so I have to be patient!

Have a wonderful weekend and tell me if you have some good tips of something fun to go to or do! I’m standing here with open arms and waiting for some ideas! 😉

Ciao!

3 svar to “Fredag, Freitag, Friday, Perjantai, Viernes =)”

  1. PeGe oktober 28, 2011 den 2:36 e m #

    vilken trailer?
    annonsen som inte funkar?

    • fourevermia oktober 28, 2011 den 10:06 e m #

      Jaså? Ser du ej den? Jag ser den via mobilen och datorn.. Weird! :/

      • PeGe oktober 30, 2011 den 8:53 e m #

        Inte då, men nu gör jag fast den hade jag sett 😀

Kommentera

