Grattis Sverige! =)

13 Okt

Grattis Sverige! =)

Vill börja med att säga: GRATTIS SVERIGE TILL EM-PLATSEN! =)

Otippat och fantastiskt. Jag ville verkligen inte kolla på fotbollen just i tisdags, men gjorde det i alla fall. Eller blev tvingad till det av Oscar, men nu i efterhand är jag glad att jag blev det. Det var en spännande match och jag måste säga att Sverige presterade ofattbart bra! T.o.m utan Zlatan… Jag har inget emot att kolla på fotboll, har spelat fotboll själv (eller ja.. Försökt spela), men gillar mer att göra det själv än att kolla på det. Kanske en konstig uppfattning, men så är det. Jag saknar fotbollen. Jättemycket faktiskt om jag ska vara ärlig. Man fick så mycket på en och samma gång: motion, bollsinne, nya vänner och kunskap. Jag började spela själv först när jag var 18 år. Var alldeles för feg före det. Jag har alltid varit blyg i sådana lägen då man ska ”hoppa in” i något nytt och som är helt främmande. Är inte precis den som tar för mig bland nya människor och nya platser. Dock spelade jag i några år Tack och lov att jag gjorde det. Det var nog något av det roligaste jag gjort. MEN, eftersom du inte har tid att göra allt, var jag tvungen att välja mellan musik och fotboll. Och naturligtvis, i varje fall är musiken min sanna passion i livet så jag var tvungen att släppa taget om fotboll.

Om exakt en vecka och en dag bär det av mot Stockholm tillsammans med Oscar för både jobb och nöje. Så ifall det finns någon därute med lite roliga tips och idéer om vad man ska göra och inte får missa under just den helgen, så skriv och tipsa. Jag har varit en hel del i Stockholm under mitt liv, eftersom mamma och pappa är ifrån Finland. Det är den enklaste sättet att ta sig över just till Finland. Ta färjan över från Stockholm! Så jag kan staden ganska bra, men den är ju något stor så man kan inte vara insatt helt i alla kulturella händelser eller bra ställen att besöka. Stockholm har även varit, ett mål jag haft sedan länge, en stad jag gärna skulle vilja bo i och utforska mer. Vet inte varför jag känt så, men ja. Det är något med Stockholm…Vem vet, när de stora pengarna börjar rulla in från musiken och allt går i full fart framåt kan jag få min önskade takvåning mitt i city och ha kvar min söta lilla lägenhet i Blekinge. De vore något, eller hur? Fast före det så har jag lovat mamma en fin lägenhet/bungalow i något varmt land och ett löfte är ett löfte!😉

Idag ska jag även träffa en (förhoppningsvis) ny och duktig talang att nyttja i Fourever! Men det är lite schschsch än så länge, så tålamod mina vänner!

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag i solskenet och vi ses här snart igen!

Ciao och Rock on!🙂

English:

Congratulations to Sweden! =)

I want to start by saying: Congratulations to the Sweden! They defeated The Netherlands with 3-2 and are now qualified for UEFA EURO 2012! =)
Very surprising and amazing. I didn’t want to watch the game the day before yesterday, but I did it anyway. Or were forced to do so by Oscar, but in hindsight I am glad I did. It was an exciting match and I must say, that Sweden performed the match incredibly well! Even without Zlatan … I don’t mind watching football, because I’ve played it myself (well tried to play anyways), but it’s more fun to play than to watch it. It’s perhaps an weird way to reason, but I can’t help it. Though, I miss football. A lot actually, to be honest. You get so much at one time: training, ball-sense, new friends and knowledge. I started playing first when I was 18. I was way too insecure before. I’ve always been shy in that kind of situations where I must  ”jump” in to something new and that’s completely alien. I’m not the one who wants attention among new people and places. However, I did play for some years and It was probably one of the funniest things I’ve done. BUT, since you haven’t got the time to do everything, I had to choose between music and football. And of course, in every case, music is my true passion in life so I had to let go of football.

About exactly one week and a day, I and Oscar will be in Stockholm, for both business and pleasure. So if there is anyone out there with a bit of fun tips and ideas of what to do and not to miss during that particular weekend, write to me and tell me all about it. I have been in Stockholm a great deal during my life, because mom and dad are from Finland. It’s the easiest way to get over to Finland. You take the ferry from Stockholm! I know the city quite well, but the city is very huge, so you may not be familiar with all the cultural events and great places to visit. Stockholm has also been a goal I’ve had for a long time, a city I would like to live in and explore more. Don’t know why I feel this way, but it’s a fact. There’s something about Stockholm … Who knows, when the “big money”starts rolling in from the music and everything goes in the right directions, I can get my desired penthouse in downtown Stockholm and also have my cute little apartment left in Blekinge too. That would be something, right? But before that, I have promised my dear mom a nice house / bungalow in a hot and sunny country and a promise is a promise!😉

Today I’ll also jam a bit with a new talented girl, who will be playing (hopefully) with us in Fourever! But it is a bit schschsch yet, so patience my friends!
Hope you have a continued nice day in the sunshine and we will see each other here again soon!
Ciao and Rock on!🙂

Kommentera

