Raindrops keep fallin’ on my head, they keep fallin’…

10 Okt

Svenska:

Idag är ”just en sådan dag” man önskar att den försvinner lika snabbt som den började. Kanske beror det på att det är måndag och veckan har bara precis börjat, men tror mer att det är bara ”just en sådan dag”.

Idag ska även tunga, viktiga och avgörande beslut skall fattas. Det gör ju inte saker och ting bättre precis. Ibland önskar man att man var ung (sådär 15) och naiv och såg livet så mycket enklare och lättare än vad det är idag. Nu är inte jag precis någon negativ människa som anser att mitt liv är hemskt och att jag ej hunnit göra det jag velat. Snarare tvärtom! Det är kanske det som får en att vara ännu mer rädd för vad som komma skall. Det jobbiga är att när man själv är i detta tänket, är alla andra det också som är i ens omgivning. Detta medför ännu mer komplikationer och misstro om framtiden. För då kan man ej hjälpa varandra ifrån dessa onödiga och irrelevanta tankar man går runt med. Jag önskade bara att någon skulle ta min hand, leda mig rätt och säg: gå här och öppna denna dörr, för det är just bakom den som bringar dig lycka, pengar, karriär och allt du önskat.

MEN, så går det ju inte till. Fattar väl vem som helst? Man lever inte i någon film som alltid slutar med en fin Hollywood-ending.

Helgen har varit relativt lugn men haft underhållande glimtar. I fredags var jag på, som jag sagt tidigare, Compagniet i Karlshamn och såg Gilby Clarke och Badmouth. Har inte lyssnat på någon av dessa tidigare, men blev väldigt överraskad när jag väl kom dit och hörde dessa. Det inledande bandet, Badmouth var coola. Old school och gungtung i största hugg! Grymt faktiskt. Inte direkt min genre inom hårdrocken men gillade det ändå! Och sedan entrar Gilby scenen tillsammans med basisten och trummisen från Badmouth och levererar till max. Väldigt bra och duktig gitarrist må jag säga. Det var även roligt att stöta på vänner och folk man ej träffat på år och dar!

Det är det som är de bästa med inga förväntningar eller förhoppningar av kvällen. Då kan man inte bli annat än överraskad och ofta positivt överraskad! Alldeles för ofta har man betalt myyyycket pengar och haft skyhöga förväntningar på en, om man tar som ett exempel, viss spelning. Sedan efteråt ångrar man sig djupt att man ens betalt en ynklig krona och att man slösat sina öron åt sådant skit (på ren svenska).

Nog om det. Senare i veckan kommer jag behöva er hjälp! Så håll utkik!😉

..If life could be this easy every single day..

English:

Today is a ”that kind of a day” that you wish could disappear as quickly as it began. Maybe it’s because it’s Monday and the week has only started, but I believe this is a “that kind of a day”.

Today we also have some tough, important and crucial decisions. That don’t make things easier today. Sometimes I wish that I was young (like 15 or something) and naive and saw life in a simpler and easier way than it is today. No, I’m not a negative person who believes that my life is horrible and that I’ve not done as much as I could have. Quite the contrary! It is perhaps therefore, that makes me even more afraid of the future. The bad part is that when you yourself are in this state of mind, everyone else is it too. This causes even more complications and distrust of what’s going to happen now. Because then we can’t help each other out from these unnecessary and irrelevant thoughts that we walk around with. I just wish someone would take my hand, lead me right and say: this is the door and if you open this one, it will bring you happiness, money, career and everything you ever wished for.

BUT, it’s impossible. No shit? My life isn’t a movie that ends with a nice and cute Hollywood ending.

The weekend has been relatively calm but it had some entertaining glimpses. On Friday I was at Compagniet in Karlshamn and saw Gilby Clarke and Badmouth, like I told you before. I’ve not listened to any of these before, but was very surprised when I got there and heard them play. The first band, Badmouth, were cool. Old school and with a badass groove! Awesome indeed. Not really my genre of hard rock but I liked it anyway! And after that, Gilby enters to the stage with the bassist and the drummer from Badmouth and they deliver to the maximum. Very good and he’s a very good guitar player I must say. It was also great to meet friends and people I haven’t met in a while!!

I love when I don’t have any expectations or hopes of the evening. Then you can only be surprised and often pleasantly surprised! Way too often I’ve paid aloooot of money and had sky-high expectations of a, let us say, for an exampel, certain gig. But then afterwards, I’ve regreted that I’ve even paid a damn penny and that I’ve let my poor ears put up with such a crap.

Enough of that! I need some help of you guys later this week! So stay tuned!😉

Ett svar to “Raindrops keep fallin’ on my head, they keep fallin’…”

  1. PeGe oktober 10, 2011 den 12:27 e m #

    är det val till högskola du menar? isf har vi samma problem, vet ej om jag skall fortsätta min valda väg eller göra ett karriärbyte. Pekar du ut min dörr, så hjälper jag dig😀

Kommentera

